Miercuri, 2 ianuarie 2008
Deputat UDMR: Maghiarii trebuie să folosească situaţia din Kosovo în mod înţelept
SFÂNTU GHEORGHE / 14:42, 2.01.2008
Deputatul UDMR de Covasna Antal Arpad Andras susţine că cea mai mare provocare a acestui an, din perspectiva comunităţii maghiare din Transilvania, este de a folosi în mod înţelept modul în care se va rezolva situaţia provinciei Kosovo.
Deputatul Antal Arpad a declarat corespondentului MEDIAFAX că cea mai mare realizare a anului trecut, pentru comunitatea maghiară, este faptul că există trei reprezentanţi la Bruxelles ai acestei comunităţi, în condiţiile în care a existat o situaţie care a pus în pericol reprezentativitatea maghiarilor.
“Este cea mai mare realizare din punct de vedere politic faptul că, atât aripa moderată, cât şi cea radicală a comunităţii sunt reprezentate în Parlamentul European”, a spus politicianul din Covasna.
De asemenea, conform lui Antal, în 2007 s-au realizat mai multe proiecte care au îmbunătăţit starea generală a comunităţii maghiare, precum investiţiile în infrastructură. În opinia deputatului, se poate vorbi şi despre un insucces, respectiv despre faptul că anul trecut nu s-au făcut paşi importanţi în ceea ce priveşte exercitarea drepturilor comunităţii maghiare.
În ceea ce priveşte anul care a început, deputatul Uniunii a spus că pentru comunitatea maghiară este foarte important ca cele două aripi, respectiv cea moderată şi cea radicală, să colaboreze pentru a ajunge mai aproape de cele mai importante deziderate ale comunităţii.
În acest context, Antal Arpad susţine că cea mai mare provocare a acestui an este folosirea cât mai eficientă a situaţiei create de discuţiile privind independenţa provinciei Kosovo.
“Noi (reprezentanţii comunităţii maghiare – n.r.) trebuie să ne folosim de toate pârghiile, de diplomaţia internă şi externă, de relaţiile noastre internaţionale, pentru a folosi în beneficiul comunităţii maghiare situaţia creată de aceste discuţii privind independenţa provinciei Kosovo”, a spus Antal Arpad.
În opinia deputatului UDMR, Kosovo este un model negativ, iar comunitatea maghiară din România doreşte obţinerea autonomiei teritoriale a Ţinutului Secuiesc prin mijloace democratice. În acest context, politicianul Uniunii a spus că prin probabila recunoaştere a statutului de independenţă a regiunii Kosovo se va legitima violenţa, iar dacă se vor sprijini dezideratele de autonomie din Transilvania, se vor legitima metodele non-violente şi democratice.
“Cred că prin atitudinea Statelor Unite ale Americii, a Germaniei, a Franţei şi a Marii Britanii în primul rând, a celor mai importante forţe din punct de vedere politic din lumea civilizată, privind recunoaşterea unei eventuale independenţe a provinciei Kosovo, se legitimează soluţiile, autonomiile sau independenţele obţinute cu forţa. Aici avem noi (reprezentanţii comunităţii maghiare – n.r.) un rol foarte important, să sensibilizăm aceste ţări, fiindcă este extrem de important ca aceste state, prin sprijinirea autonomiei Ţinutului Secuiesc, să legitimeze obţinerea acestui statut fără folosirea forţei, să legitimeze obţinerea autonomiei Ţinutului Secuiesc prin mijloace exclusiv democratice”, a spus deputatul UDMR, adăugând că o astfel de ocazie nu va mai exista în următorii 50 de ani.
Ştirea a fost publicată pe terminalul MEDIAFAX în data 2.01.2008 la ora 12:27
25 COMENTARII
mai rominasule!!!! M-am saturat de tine! Faci desteptul dar nici nu stii sa scrii corect!!! De la cine ai invatat boule?!? De la WC Tudor??? In primul rind Ionica-i gen masculin...restul cauta-l in vocabular. Cit despre avorton si paria ala esti tu...iar daca esti atit de indecis mai stai nene la locul tau, freaca menta si incearca sa gindesti! Ai cu ce???? LABAR nenorocit ce esti!!! Apropo am vazut ca Ionica parca a terminat discutia nu??????????? Aaaaaaaa! Parca erai NEUTRU!!!!!!!! Acum esti cu WC Tudor...cine-i sarpe???? Cit despre spaniola ta, mai invata! Lasa de dorit!
ionica , esti un AVORTON si un PARIA , daca esti asa de cult atunci esti de acord ca te am dat definitia corecta , vipero. si cum se spune in Spania esti una mierda (cacat)
bastinasule! vorbesti depre rromanii din Italia si Spania? Sa stii ai perfecta dreptate!
@ ionica - insasi numele ales denota un comportament parazitar, care se insinueaza. Asta e cu veneticii migratotri: ii lasi sa se aseze si apoi iti ataca credinta, istoria, limba, fiinta nationala...
@ un roman Oi fi eu tot ce spui tu. Se poate. Insa permite-mi si mie o parere rromanule! TU ESTI UN IDIOT INCULT CU GURA SPURCATA!! Si aici am incheiat discutia ... mai... khm ... khm, animalule!
esti josnic , ar terbui sa te duci sa te speli intii si apoi sa vorbesti . noi sintem si vom fii mereu romani si stam pe un teritoriu pe care voi a ti venit cu hoartele din asia , asa ca , cunoscind drumul o sa va vine usor sa va intoarceti . sper ca ai pasta de dinti sa ti speli veninul , daca nu il rog pe VADIM sa ti cumpere
@ un roman Curaj de ce sa n-am? Platesc impozit exact ca si voi. Daca ti se pare ca nu stiu limba dulce a ta, te inseli amarnic. Eu macar stiu limbi nu ca majoritatea voastra. Cat despre a pleca in Ungaria ... hm, de ce sa plec? Eu nu sunt cel care a venit in Ardeal. Voi insa.. Te rog sa mai scrii pe acest ton minunat, sa-mi confirmi ce om de cultura esti.
spiritele oamenilor de rind sunt agitate de politicieni dornici de ciolan. orice ungur poate pleca acum doar cu ci in patria lor care-i asteapta. daca nu va place, puteti veni inapoi, ca noi romanii va primim. asa ca drum bun spre pusta maghiara, si la revedere ca oricum o sa va intoarceti ca tot aci e mai bine
pt. ionica, sarpe veninos ce esti , cum de ai curaj sa scri asa ceva , nemernicule. de ce nu iti iei bulendrele si dispari din ROMANIA . mai i curaj sa scri . cind ai avut de toate aici si acum dai cu piciorul .cine va opreste sa nu plecati in ungaria , hotilor? nimeni nu o sa plinca dupa voi , nici macar ciinii,stati in ROMANIA si nu stiti sa vorbiti romaneste . in ori care tara te duci esti obligat sa inveti limba pentru a te integra , dar voi nu . trebuie sa invatam noi ungureste pentru ava intelege pe voi. cit despere C. V. TUDOR DUMNEZEU SA I DE A SANATATE . cred ca este singura solutie pt . a va ajuta sa va uniti cu ungaria , de maniera lui .
Arpad asta e un tampit care se lafaie pe banii secuilor degeaba. Ceea ce fac tarile ca SUA; Marea Britanie etc e sa delegitimeze incercarea de a mentine un teritoriu prin epurare etnica, ceea ce au incercat sa faca serbii in Kosovo. SUA, Marea Britanie si restul nu legitimeaza lupta armata a Kosivarilor!! Ca daca era asa deja legitimau IRA Irlandeza din independenta Irlandei de Nord, bascii spaniol prin Crearea Tarii Bascilor cu bucati din Spania si Franta. Culmea e ca la asa argumente debile nu reactioneaza decat aia slabi de inger si inculti, asa ca politicienii spanioli si romani (ei da, Arpad asta e mai roman decat crede prin prostia lui si incapacitatea de a intelege nuantele pe care civilizatii aia la care face apel le inteleg aproape involuntar, ca de aia ei sunt civilizati si el nu). Oricum, respect ptr. Marea Britanie. Ea a pierdut multe foste colonii prin incercarea de a le tine cu forta, dar macar a ajuns la un nivel al intelegerii si civilizatiei care ii permit sa sustina independenta Kosovo fara sa se streseze ptr. Irlanda de Nord. Si asta ptr. ca ei stiu ca in Irlanda de Nord vor pierde doar daca vor interveni in forta, nu daca IRA pun bombe pe oamenii nevinovati. Asta ar trebui sa stie si romanii, in Transilvania vor pierde doar daca incearca sa raspunda la prostie prin prostie, si la forta prin forta. Oricum, la prostii ca Arpad asta nu poti sa le raspunzi decat printr-un zambet si o incurajare: tine-o tot asa, vei reusi sa te faci de cacat!
Nu stiu care va e problema! Dupa ce aproape jumatate din teritoriul tarii voastre de rahat a fost furata prin siretlicuri politicienesti, acum va plangeti ca noi cerem ceea ce inaintasii vostri (care erau cum sa nu oameni cinstiti ca si voi.....) ne-au promis prin semnarea actelor ticaloase de la Trianon. Fiti linistiti actuala configuratie de pe harta Europei nu va tine pana la sfarsitul lumii (slava Domnului). Cat pt. romanul neutru ... se vede cat de tare e caracterul tau daca votezi dupa cum iti vine.
autonomie regionala - regiunea tinutul secuiesc ca regiune de dezvoltare europeana...
Vointa de putere: "intreaga noastra civilizatie europeana este in stare de asteptare angoasata; ea se indreapta, din deceniu in deceniu, spre catastroafa, cu o miscare nelinistita, irezistibila, din ce in ce mai precipitata..." Aceste cuvinte profetioce s-au adeverit in secolul urmator si continua sa fie valabile: "ceea ce povestesc eu este istoria celor doua secole care vor urma, venirea nihilismului". Unguri au pus umarul la cele doua razboie mondiale si au multe milioane de victime pe constiinta. Dar nu le pasa, considera ca nu e deajuns...
Anghel
Gheorghe
3.01.2008 00:52
Nu susţin federalizarea sau împărţirea statului romîn ,pentru că părerea unui simplu cetăţean nu poate schimba politica,dar oricum maghiarii merită felicitări pentru trezirea conştinţei împotriva aripi lui MarKo Bella şi mărirea numărului de parlamentari în U.E. Pe cînd vă veţi trezi din adormire fraţi romi? Partida romilor are două categorii de oameni: BĂIEŢI"DEŞTEPŢI" ŞI BĂIEŢII CONDUŞI-PASIVII, VĂ REGĂSIŢI ÎN VREUNA?....TREZIŢI-VĂ...FIŢI CONŞTIENŢI CĂ DACĂ NU VOM AVEA GRUP PARLAMENTAR, VOM FI CA PÎNĂ ACUM,STATUL ROMÎN VREA SĂ NE AJUTE,DAR NOI SĂ DOVEDIM CĂ EXISTĂM
un
roman neutru
3.01.2008 00:17
Nu stiu daca maghiari realizeaza ca prin declaratii de acest gen nu fac decit sa se excluda din societata acestei tari. Si pot fi siguri ca nu fac decit sa coalizeze pe toti romanii impotriva lor. De 17 ani ii injur pe CV Tudor si partidul lui, am votat intotdeauna cu democratii, libralii, taranistii, dar daca situatia se va agrava, voi fi primul care voi vota cu CV Tudor si ai lui. Pe bune! Si la fel ca mine vor fi o buna parte a romanilor. Bunul simt are o limita!
alte lucruri mai bune nu aveti de facut?
Recent roamnii au colonizat Italia si Spania. In curind vor fi cite 2 milioane (mai mult decit secuii si ungurii la un loc, 1,5 mil.). Propun sa-si ceara autonomia. La fel sa procedeze si romanii din Ucraina, Serbia, Bulgaria, Ungaria
Nici un partid romanesc ,de la guvernare sau din opozitie,nu va accepta asa ceva vreodata ptr.ca s-ar sinucide politic.Este, din acest p.d.v.cel mai sigur lucru care nu se poate intampla in ROMANIA ! Presedintele Basescu e genul acela de om,stim cu totii,care va ordona intrarea cu tancurile peste secui daca vor incerca ceva in acest sens.
Dragutza aceasta incercare de redeclarare a autonomiei tinutului secuiesc ... ce trist ca secuii sunt una si maghiarii sunt alta .... ce trist ca maghiarii sunt motorul propulsor al acestei miscari de segregare teritoriala asociata secuilor.... ce trist ca banii contribuabililor unguri sunt cheltuiti de serviciile secrete ale Ungariei peste granita ( in Romania ) pe astfel de proiecte utopice, demente chiar .... Si ce e mai trist : va e sortit sa nu reusiti, dragi bozgori ! ... caci asa e scrisa istoria si nici un aranjament si nici un proiect ori vreo suma de bani nu poate trece peste mersul timpului si al istoriei ! Transilvania si Banatul sunt pamanturi romanesti si asa vor ramane destule secole ! Eu va invit pe domniile voastre sa va carati usurel in Mongolia si sa cereti zone autonome acolo ! ... ca de acolo ati aparut , din c***l Asiei ! Clar !?! ....
Care va fi urmatorul pas in cazul obtinerii autonomiei? Cu siguranta incercarea de a obtine independenta.
Am ajuns o Europa unita, ca sa ne despartim din nou?
pentru
Giuseppe
2.01.2008 16:04
Daca sevorbeste de "doar de autonomie" si europa accepta aceste lucruri atunci trebuie sa se reaseze intreaga Europa! Au oare ungurii dreptul sa solicite autonomie mai mult decat avem noi dreptul sa solicitam autonomie pentru romanii din Ucraina zona Cernauti (cel putin un milion de romani); ar trebuie alipita Moldova (4 milioane romani), ar trebui solicitata autonomie a romanilor in Bulgaria, autonomie a romanilor in Serbia (500 mii romani), autonomie a romanilor in Ungaria. Sa mai solicitam prin Spania sau Italia? Trebuie ei sa aiba drepturi mai multe decat orisicine din Europa asta? Daca se va intampla acest lucru Europa va pierde credibilitatea si atunci va rezulta ca am ales o cale gresita!!! Poate ca ar trebui sa ne reorientam?! Oricum nu cred ca nimeni care gandeste lucid nu-i va lua in seama!!! Europa ar deveni un nou butoi cu pulbere!!! Europenii au lucruri mai importante decat sa-si creeze astfel de probleme!!!
Giuseppe
Cocos
2.01.2008 15:34
Antal vorbeste de "autonomia" tinutului secuiesc si nu de separatism teritorial. Omul pare a fii destule de moderat.
asa se creaza opinii ca ar fi corecta impartirea tarii. Sper sa fim destul de tari sa nu permitem asa ceva.
Exemple de acest fel se gasesc (in mod grotesc) si in opera lui Ion Budai-Deleanu parca? EU nu numai rezolva dar si incurca anumite lucruri!