Luni, 9 iunie 2008
Aeroportul Otopeni, supravegheat de un OZN
♦Imaginile cu obiecte zburatoare
neidentificate au fost ascunse pana cand ziarul nostru a insistat pe langa
autoritati pentru ca acestea sa fie mediatizate. “Gardianul” a intrat in
posesia unei alte inregistrari, dupa cea a MiG-ului lovit, anul trecut, in aer,
in apropiere de Gherla. Noile imagini, surprinse de camerele video de pe
Aeroportul „Henri Coanda“ (fost Otopeni), in vara anului 2004, pot fi vizionate
pe site-ul www.gardianul.ro. Ele sunt autentice, dar inexplicabile
♦Filmul
arata un obiect luminos, in culorile rosu si verde, aparent static, prezent in
zona cel putin 30 de minute, parand totusi, in anumite momente, ca se si misca.
Este greu de crezut ca putea fi o aeronava care se pregatea sa aterizeze,
pentru ca, potrivit timecode-ului camerei video, totul dureaza cel putin
jumatate de ora, timp in care avionul ar fi trebuit sa ajunga totusi pe pista.
Obiectul luminos ramane insa cam in aceeasi pozitie si cam la aceeasi inaltime
♦Cat priveste accidentul aviatic de anul trecut, concluzia analizei
efectuate de expertul Catalin Grigoras este ca unul dintre cele doua obiecte
neidentificate se afla i
n urcare, celalalt avand o traiectorie descendenta. Cum la acea altitudine radarele de la Campia Turzii nu au inregistrat nimic pe ecrane, este aproape imposibil ca un obiect sa fi fost lansat de pe Terra. In plus, obiectele surprinse de camera video a aparatului de lupta au forme neregulate
Imaginile cu obiectele zburatoare neidentificate care au lovit, anul trecut, un
MiG la Gherla nu sunt singurele din aceasta categorie. Ziarul nostru a intrat
in posesia unei inregistrari facute de o camera a turnului de control de pe
Aeroportul „Henri Coanda“ (fost Otopeni), in vara anului 2004. Filmul, pe care
il puteti viziona pe site-ul www.gardianul.ro, este autentic si se afla in
posesia Ministerului Apararii, a SRI, a Aeroportului „Henri Coanda“ si a altor
institutii de resort. Tot astazi, suntem in masura sa va prezentam
“making-off-ul” expertizei “forensic video” efectuate de specialistul Catalin
Grigoras, de la Institutul National de Expertize Criminalistice.
Ziarul nostru a intrat in posesia unei inregistrari video, de aproximativ trei
minute, facuta de o camera video a turnului de control, si de o alta
pozitionata pe Pista 2, de pe Aeroportul International „Henri Coanda“ (fost
Otopeni), in seara zilei de 11 mai 2004. Imaginile arata un obiect luminos, in
culorile rosu si verde, aparent static. Potrivit inregistrarii, obiectul
luminos este prezent in zona cel putin 30 de minute, parand totusi ca se si
misca. Este greu de crezut ca putea fi o aeronava care se pregatea sa
aterizeze, pentru ca, potrivit timecode-ului camerei care a surprins fenomenul,
totul dureaza cel putin jumatate de ora, timp in care avionul ar fi trebuit sa
ajunga totusi pe pista, insa obiectul luminos ramane, in acest timp, cam in
aceeasi pozitie si cam la aceeasi inaltime.
«Imaginile sunt autentice»
Sorin Stoicescu, care, in acel an, 2004, era director al Directiei Generale de Aviatie Civila, din cadrul Ministerului Transporturilor, ne-a declarat ca imaginile sunt autentice si nu sunt trucaje. Ele au fost surprinse de camerele video ale Aeroportului International Otopeni si au fost analizate de specialisti ai MapN si SRI. Potrivit lui Sorin Stoicescu, obiectul luminos chiar si-a schimbat si forma la un moment dat.
Ipoteza-soc: Unul dintre obiectele care au lovit MiG-ul era in urcare
Expertul Catalin Grigoras, din cadrul Institutului National de Expertize Criminalistice, ne-a descris cum a analizat imaginile surprinse de camera video montata la bordul MiG-ului implicat in accidentul aviatic din 30 octombrie 2007, in apropiere de Gherla.
Specialistul a fost solicitat de reprezentantii Ministerului Apararii, la cateva zile de la producerea accidentului. I-a fost pus la dispozitie filmul, in format “avi”. Catalin Grigoras a selectat cadrele, le-a procesat digital cu un factor de 1.000 (amplificarea imaginii de 1.000%. Apoi a urmat deintreteserea filmului alb-negru, care era in format american, NTSC. Dupa imbunatatirea rezolutiei imaginii, stiind formatul american NTSC, expertul a calculat intervalele de timp la care obiectul isi schimba pozitia. “Am identificat si procesul de rotire, care este asemanator glontului iesit de pe teava armei”, ne-a spus Catalin Grigoras. Privind obiectele din carlinga avionului MiG 21 Lancer, sensul lor de rotatie este trigonometric, respectiv invers rotirii acelor de ceasornic. Altfel, daca ne-am uita spre avion, sensul de rotatie ar fi cel orar, al acelor de ceasornic.
Expertul a masurat de asemenea si viteza de rotatie pe secunda. Una dintre concluziile lui Catalin Grigoras este ca in imagini apar doua obiecte. Unul dintre ele are o traiectorie descendenta, ceea ce ar putea conduce la ipoteza unui corp care cade, daca nu este autopropulsat. Mai surprinzatoare este traiectoria celui de-al doilea obiect, care urca, ceea ce ar putea avea doua explicatii: fie este propulsat, ca o racheta, fie este autopropulsat. Cum la acea altitudine radarele de la Campia Turzii nu au inregistrat nimic pe ecrane, este aproape imposibil ca un obiect sa fi fost lansat de pe Terra. In plus, obiectele surprinse de camera video a aparatului de lupta au forme neregulate.